Ce pot face pentru a avea grijă de mine și de familia mea în această perioadă?

  /  Imunitate   /  Ce pot face pentru a avea grijă de mine și de familia mea în această perioadă?
Ce pot face pentru a avea grijă de mine și de familia mea în această perioadă?

Primul lucru pe care ți-l recomandam este să fi prezent din toată ființa pentru cei dragi!

Apoi, respiră cum n-ai mai făcut-o demult. Oprește-te din tot ce faci, golește-ți mintea și inspiră adânc numărând până la 7. Menține aerul în piept şi numără până la șapte, apoi expiră numarând până la șapte. Faceți acest lucru ori de câte ori simțiți că începe să vă cuprindă panica.

Acesta este momentul perfect pentru a face o schimbare în felul în care ai reacționat în această perioadă la epidemia de COVOD-19: stresul constant, alimentele procesate și pline de zahăr, lipsa unui numar suficient de ore de somn – toate acestea pot dauna grav sistemului imunitar. Pentru a evita contractarea COVID-19 – și orice alt virus – aveți nevoie de un sistem imunitar puternic și sănătos.

Cum îți poți fortifica sistemul imunitar şi al intregii familii? Iată câteva sfaturi:

Asigurați-vă că mâncați alimente pline de nutrienți. Sistemul tău imunitar are un rol extrem de important, mai ales în această perioadă şi contează pe tine pentru a-i oferi nutrienții de care are nevoie pentru a funcționa la maxim. Infecțiile pot fi combătute în interiorul corpului dvs. dacă nu există deficiențe de nutrienți. Calitatea dietei tale si a intregii familii contează!
Eliminați zahărul, amidonul rafinat și alimentele procesate. știm că oamenii sunt îngrijorați acum că nu există mâncare suficientă. Rafturile goale de paste şi orez sunt dovada că oamenii şi-au făcut provizii. Însă organismul tău nu poate face față tot zahărului și amidonului pe care îl au alimentele de acest tip care îți blochează funcționarea corectă a sistemul imunitar. Iată partea cea buna: magazinele alimentare au încă multe profuse care oferă o proteină de calitate, de asemenea fructe și legume. Aceastea sunt exact ceea ce are nevoie corpul tău! Alegerea legumelor bogate în vitamine A și C, precum și a celor cu fitonutrienți (cum ar fi verdețurile cu frunze închise) vă vor sprijini cel mai bine sistemul imunitar. Dacă vă temeți că nu veți putea folosi legumele cumpărate înainte de a se strica, încercați să faceți supă din ele și să o congelați pentru mai târziu.
Alege să foloseşti diverse condimente. Multe condimente folosite pentru a adăuga aromă sunt extraordinare pentru susținerea sistemului imunitar. Usturoiul, ceapa, ghimbirul, chimen, busuioc, hrean, mustar și o varietate de alte condimente pot fi impulsul de care sistemul tau imunitar are nevoie.
Echilibrează-ți pH-ul. Dacă mănânci mult zahăr și alimente procesate, pH-ul din corpul tău va fi mai degrabă acid. Supele de legume sunt o modalitate excelentă de a echilibra acesta situație.
Asigurați-vă că primiți nutrienții esențiali de care aveți nevoie. Se recomandă sa consumați zilnic multivitamine de calitate pentru a fi sigur că organismul dvs. primește nutrienții de care are nevoie pentru a rămâne sănătos.
Aveti grijă de sistemul vostru digestiv. Microbiomul tău este o piesă vitală a puzzle-ului sistemului imunitar și trebuie să fie sănătos. Mâncați sau beți alimente fermentate precum iaurt neindulcit și kefir, bors, muraturi. Luați în considerare suplimentarea cu un probiotic pentru a spori sănătatea sistemului digestiv.
Hidratare! Corpul tău are nevoie de un aport adecvat de lichide pentru a rămâne sănătos. Apa filtrată este importantă, dar există multe alte modalități de a obține fluidele de care aveți nevoie. Ceaiul din plante, supele făcute de la zero sunt toate opțiunile foarte bune. Nu uitați să evitați băuturile zaharoase, chiar și sucurile proaspete de fructe in exces, deoarece conținutul de zahăr poate dauna sistemului imunitar.

Ce pot face pentru a mă relaxa și a scapa de stres?

Acum, mai mult ca oricând, trebuie să-ți faci timp pentru tine. Nu puteți ignora îngrijirea propriei persoane, mai ales dacă devii brusc profesor pentru copii, lucrezi de acasă si poate ai și rude în vârstă pe care să le îngrijesti. Menținerea obiceiurilor sănătoase ar putea părea imposibil, dar este foarte importantă! Iată câteva idei despre cum să vă calmați anxietatea și să vă mențineți puternici.

  • Opriți televizorul și uitați de telefon pentru o perioadă. Monitorizarea constantă a știrilor vă menține nivelul de anxietate ridicat. Fii sigur ca dacă se întâmplă ceva major, vei ști suficient de curând. Citește o carte de calitate, fă un puzzle, desenează, chiar dansează, începe un proiect prin casă de care îți doreai să te apuci, stai la soare. Studiile au arătat că pur și simplu să vezi imagini violente poate aduce un impact asupra sistemului imunitar. știrile nu se schimbă mult de la minut la minut. Încercați să alegeți doar o oră din zi pentru a face verifica evolutia situatiei.
  • Nu încetați să vă mișcați. Sala dvs. de sport poate fi închisă, cursurile de dans sunt anulate și orele de yoga de grup anulate. Mulți antrenori și antrenori personali devin creativi, oferind cursuri prin Zoom sau alte platforme online pentru a ajuta oamenii să fie motivați. Exercițiile fizice ușoare până la moderate îți pot fortifica sistemul imunitar.
  • Dormiți suficient. Acesta poate fi un moment perfect pentru a vă reseta ceasul biologic, mai ales dacă nu trebuie să vă treziti la o ora anume pentru a ajunge la birou. Stabiliți un program și respectați-l, asigurându-vă că dormiti șapte-opt ore de somn pe noapte. Dacă vă simtiti epuizați în timpul zilei – dormiți o ora la prânz.
  • Încercați yoga sau meditația. Aceste practici poate fi cu adevărat utile cand te afli într-o situație stresantă. Stresul crescut te face mai susceptibil la boli virale, astfel că găsirea modalităților de a vă curăța mintea și de a vă scădea nivelul de stres este vitală.
  • Respiră. Respirația profundă vă poate calma sistemul nervos, reduce stresul și vă poate ajuta să faceți față situatiei actuale. Există multe tehnici diferite pe care le puteți încerca – oricare dintre ele este foarte bună!

Este o perioadă în care poți sa deprinzi obiceiuri noi sau îți poți creea o disciplină nouă a modului de viață.

Cum pot evita infecțiile și cum pot ajuta la oprirea răspândirii COVID-19?

  • Folosiți-vă bunul simț și urmați recomandările de distanțare socială. Acum nu este momentul să mergi la un eveniment mare (și oricum majoritatea au fost anulate). Nu vă îmbrățișați, nu va strângeți mâna, stați la 6 metri distanță față de ceilalți când sunteți în public. Anulați călătoriile, fie ele pentru afaceri sau de plăcere. Lucrați de acasă dacă este posibil.
  • Stați acasă, în special dacă prezentați simptome care ar putea indica faptul că ați fost infectat cu coronavirus. Sunt persoane foarte vulnerabile la acest tip de virus și este foarte important să fim atenți și să rămânem acasă când suntem bolnavi. Chiar dacă pari perfect sănătos, cel mai bine este să stai acasă ori de câte ori este posibil. Folosiți acest timp pentru a vă reconecta cu cei dragi, pentru a începe un proiect de care nu aveai timp sau pentru a face curățenia de primăvară.
  • Mergi la doctor dacă ai simptome suspecte. Nu merge la camera de urgență – nu este cazul sa te expui inutil sau să copleșesti sistemul de asistență medicală.
  • Mențineți o igienă fizica bună. Spălați-vă des pe mâini și bine cu apă caldă și săpun, timp de cel puțin 20 de secunde. Nu împărțiți alimente sau băuturi cu alte persoane. Nu vă atingeți fața.

Cum să rămâi optimist în acestă perioadă dificilă

Cu toții facem tot posibilul să continuăm să ne trăim viața în mijlocul incertitudinii. Dar trebuie sa fim increzatori ca vom trece cu bine prin asta.

Da, lumea va fi un loc diferit atunci când aceasta situaie se va încheia. și asta este cu siguranță un lucru extraordinar în multe sensuri .. Modul în care societatea a funcționat, cu vastele discrepanțe de bogăție față de sărăcie, luptă și modul teribil în care ne-am purtat uneori unii cu alții, modul în care am folosit resursele şi timpul…era clar timpul pentru o schimbare, pe care dacă nu am făcut-o din constiință, sigur o vom face de nevoie.

Iată câteva idei pentru a rămâne uniți în aceste momente:

  • Sună-i pe cei dragi. Nu vă izolați în totalitate – cu toții avem nevoie de contact social, chiar dacă nu este fizic. Asigurați-vă că prietenii și familia dvs. au ceea ce au nevoie.
  • Ai incredere in tine. Ai tot ce ai nevoie pentru a supraviețui. Puteți fi creativi în obținerea a ceea ce aveți nevoie, chiar dacă este mai greu decât a fost vreodată. De asemenea, bazează-te pe oamenii în care ai încredere. Ei sunt acolo pentru tine.
  • Folosiți telefonul, e-mail, chat si spuneti-le celor dragi că vă gândiți la ei în aceste momente dificile. Nu, nu este același lucru cu întâlnirea în persoană, dar este cu siguranță mai bine decât nici un contact.

Vom supraviețui acestei crize cu răbdare, încredere și grija față de noi şi de ceilalti şi vom renaşte cu siguranță mai buni şi mai înțelepți.

Oricând o boală sau un virus necunoscute începe să se răspândească pe scară largă, trebuie să fim atenți. Avem nevoie de informații. Trebuie să luăm în considerare cu atenție cine ar trebui să își părăsească casele și când. Trebuie să limităm adunările mari.

De asemenea, trebuie să avem încredere în noi înșine și să rămânem calmi. Luați în considerare toate modalitățile prin care vă puteți îngriji de voi și de cei pe care îi iubiți. Stresul este greu de evitat, dar trebuie sa fiti constienti ca va crea și mai mult haos în corpul vostru – așa că acum este momentul să susțineți corpul în orice mod puteți.

Hrana şi mişcarea sunt unele dintre cele mai bune instrumente pe care le aveți pentru a vă menține sănătosi. Evitați impulsul de a vă aproviziona cu alimente procesate și cumpărați fructele și legumele proaspete. Adaugă multivitamine de calitate în alimentatia ta zilnică şi acordă-i sistemului tău digestiv un sprijin suplimentar cu un probiotic. Asigurați-vă că beneficiați de suficientă vitamina C și D.

Miscați-vă corpul cât de des, sub orice formă posibilă, atât cât spațiul vă permite .

În cele din urmă, inspirați adânc și amintiți-vă că acesta nu este sfâşitul lumii. Este momentul perfect pentru a vă reconecta cu familia și a încetini ritmul în care vă trăiți viața. Căutați resurse online pentru a vă ajuta să vă deconectați de la situația actuală și să vă concentrați. și mai presus de toate – RESPIRAȚI ÎNCREDERE , EXPIRAȚI ORICE GRIJĂ ŞI FACEȚI APEL LA MAESTRUL INTERIOR CARE EXISTĂ ÎN FIECARE DINTRE NOI.

Pentru intrebari legate de acest subiect ne puteti contacta online pe chat, pe mail la office@clinicaeliade.ro sau la 0748 01 11 11.

Clinica Eliade
„ALEGE CONȘTIENT”

În clinica noastră frumuseƫea şi complexitatea actului medical vin din faptul că marea majoritate a terapeuƫilor sunt formaƫi în medicina convenƫională şi au ales să practice medicina integrativă datorită experienƫelor personale la care medicina convenƫională nu a mai avut răspuns. Specializarea lor în Medicina holistică vine din convingere, aceasta devenind în timp o vocaƫie.

Leave a Comment:

Coșul tău