Legătura dintre hormoni şi sistemul imunitar la femei

  /  Sănătatea la Feminin   /  Legătura dintre hormoni şi sistemul imunitar la femei

Sistemului imunitar al femeilor este în mod natural mai rezistent decât cel al bărbaților. De aceea, dacă se întâmplă ca vreun virus să facă înconjurul biroului la serviciu sau dacă copiii tăi vin acasă de la școală cu o răceală, partenerul tău este mai probabil să se îmbolnăvească decât tine.

Statistic, femeile trăiesc mai mult decât bărbații, iar femeile sunt mai capabile să facă față șocului și traumelor care se întâmplă în organism.

Hormonii bărbaților și ai femeilor joacă un rol important în aceste răspunsuri diferite ale sistemului imunitar. Cercetările arată că estrogenul susține funcția imunitară, în timp ce testosteronul suprimă, în general, răspunsul imun. Natura le-a oferit un sprijin suplimentar femeilor, deoarece suntem cele binecuvântate cu crearea unor noi vieƫi.

Ciclul menstrual al unei femei îi afectează și răspunsul imun. Pe măsură ce hormonii noștri se schimbă de-a lungul ciclului nostru hormonal de 28 de zile numit şi ritmul infradian, capacitatea noastră de a ne proteja împotriva îmbolnavirii se modifică odată cu ea. Când estrogenul crește în prima jumătate a ciclului dvs., sistemul imunitar este cel mai eficient și eficient, potrivit cercetărilor publicate în Tendințele în Ecologie și Evoluție din 2018. Pe măsură ce estrogenul scade în a doua jumătate a ritmului infradian, sistemul imunitar se autoreglează. Acesta este modul naturii de a ne proteja, astfel încât să putem produce următoarea generație de oameni: în primul ciclu, estrogenul crește imunitatea pentru a vă proteja în timp ce corpul dvs. se pregătește pentru o posibilă sarcină. În a doua jumătate a ciclului tău, sistemul imunitar se autoechilibrază astfel încât să nu ia un ovul fertilizat drept un virus sau un agent patogen nedorit.

Când hormonii dvs. sunt în echilibru, este puțin probabil să observați această schimbare a imunității. Dacă hormonii tăi nu sunt în echilibru, datorită multor factori greu de evitat, s-ar putea să observi că sistemul tău imunitar sau starea de sănătate sunt mai fragile.

Acestea fiind spuse, în situația actuală sistemul imunitar al femeilor este supus unor multiple provocări.

Sistemul dumneavoastră imunitar intră în criză

Totul este atât de stresant acum. De fiecare dată când răspundeți la telefonul sau auziți un nou titlu la TV, cortizolul (hormon de stres) crește – iar acest lucru este apăsător pentru sistemul imunitar. Știm că nu vă puteți deconecta de la știri, deoarece trebuie să aflați ce restricții de circulație s-au impus și alte lucruri importante din zona dvs. Și deși, nu trebuie sa te izolezi în totalitate, poate fi înțelept să limitezi cât de multe noutăți accesezi și când.

Așa că alege o strategie în ceea ce privește verificarea noutăților de la știri. Vrei să rămâi la curent, dar nu vrei să fii în maximă alertă tot timpul, deoarece prea mult cortizol din organism prea mult timp, va afecta grav sistemul imunitar.

Un alt factor care afectează imunitatea este nivelul de zahăr din sânge și insulina ridicate, iar acest lucru ar putea fi ceva ce te confrunti acum din mai multe motive. Dacă nivelul tău de stress este prea mare te poate face sa mananci mai mult decat trebuie, iar acest lucru crește nivelul de zahăr din sânge și insulină.

Mai apoi, există deficiențe de micronutrienți, care sunt cauzate și / sau exacerbate de factori de stil de viață, cum ar fi consumul de cafea (sau orice băutură cofeinizată), lipsa somnului și consumul de alcool. Deficiențele micronutrienților duc la imunitate slăbită.

Cum să vă fortificaƫi sistemul imunitar

Rezistența imunitară a unei femei este în mod natural ușor mai scăzută în a doua jumătate a ciclului menstrual așa ca trebuie să ne întărim răspunsul sistemului imunitar prin alimentație, exerciții și suplimentarea în moduri adecvate biologic în mod constant pe tot parcursul ciclului nostru menstrual.

Pentru a avea o funcție imunitară optimă, trebuie să avem grijă de noi pe parcursul ciclului nostru, nu doar în anumite momente.

Trebuie să vă asigurați că primiți destui micronutrienți din alimentația dvs. pentru a putea produce estrogen. De asemenea, trebuie să vă asigurați că sistemul de detoxifiere al corpului dvs. funcționează optim pe parcursul întregii luni, astfel încât să puteți elimina estrogenul suplimentar din corp înainte de a va crea probleme.

Mișcarea corpului este foarte importantă pentru a menține echilibrul hormonilor și anxietatea, dar numai dacă o faci într-un mod adecvat. Efectuarea de antrenamente de intensitate ridicată chiar acum, în timpul unei perioade cu multă producere de cortizol, ar putea să crească nivelul acestui hormon prea sus. Deci nu depăşiti durata antrenamentelor mai mult de 30 de minute, fără a face exerciții prea dificile.

Deoarece este un moment unic și provocator și imunitatea este mai importantă ca niciodată, o să vă împărtășim și suplimentele care reprezintă o poliță de asigurare excelentă pentru a vă menține sistemul imunitar funcțional optim.

Cele mai bune suplimente pentru susținerea sistemului imunitar

Iată cele șase suplimente care îți pot regla imunitatea chiar acum:

Vitamina B5

Toate vitaminele B sunt importante, dar B5 oferă sprijin specific celulelor suprarenale. Ajută glandele suprarenale să producă mai mult cortizol și să răspundă mai eficient în momentele de stres. B5 are o reputație ca fiind un nutrient puternic pentru stimularea imunității datorită sprijinului direct pe care îl oferă celulelor suprarenale.

Magneziu

Magneziul este implicat în peste 300 de reacții catalitice din organism și este unul dintre primii micronutrienți care se elimină din corp atunci când suntem stresați sau suntem deshidratați sau nu dormim suficient. Magneziul ajută la păstrarea echilibrului insulinei, optimizeaza sistemul de răspuns la stres și ajută la prevenirea producției de cortizol în exces. Glicinatul de magneziu este cea mai bună formă.

Omega 3

Există atât de multe cercetări asupra beneficiilor pentru tot organismul al omega 3 și de aceea îl recomandăm ca supliment, mai ales în perioadele de anxietate ridicată. Omega 3 este de asemenea un antiinflamator puternic. De fiecare data cand reducem inflamatia și susținem funcția imunitară.

Vitamina D3

Vitamina D3 este un superstar în lumea imunității. Este un imunomodulator, un stimulator al bunei dispoziții și un nutrient critic pentru echilibrarea glicemiei. Este foarte important pentru toți în acest moment și poate fi în special necesar dacă ieșiți la soare mai puțin din cauza restricțiilor de a iesi afara.

Probioticele

Optzeci la sută din sistemul imunitar se afla în intestin, astfel încât păstrarea bacteriilor intestinale sănătoase ajută la creșterea răspunsului dumneavoastră imun. Se acordă prioritate alimentelor bogate în probiotice, cum ar fi usturoiul, precum și iaurtul, kefirul sau se recomanda un supliment probiotic de înaltă calitate.

Antioxidantii

Antioxidanții ajută împotriva inflamației și a bolilor. Unul dintre cei mai cunoscuți antioxidanti este vitamina C. O doză mai mare din aceasta este recomandată cand când preveniți sau tratați activ bolile.

Mai presus de toate, acordă-ți permisiunea de a  te odihnii și să ai grijă de tine! Este în regulă să te odihnești. Se întâmplă multe și nu numai că este bine să te odihnești, ci este important pentru sănătatea ta și a familiei tale.

Pentru un sistem imunitar puternic, vă invităm la un CONSULT INIȚIAL la Clinica Eliade cu Dr. Mihai Pascu pentru a stabili cea mai bună metodă pentru fortificarea acestuia prin metodele naturale ale medicinei integrative ce are la baza activarea inteligenței înnăscute a organismului și abilitatea de a se vindeca singur.

În clinica noastră frumuseƫea şi complexitatea actului medical vin din faptul că marea majoritate a terapeuƫilor sunt formaƫi în medicina convenƫională şi au ales să practice medicina integrativă datorită experienƫelor personale la care medicina convenƫională nu a mai avut răspuns. Specializarea lor în Medicina holistică vine din convingere, aceasta devenind în timp o vocaƫie.

Leave a Comment:

Coșul tău