Efectele și siguranța autohemoterapiei cu ozon în combinație cu terapia farmacologica în cazul nevralgiei post herpetice

Autohemoterapia majoră (AHTM) este o metodă sigură și foarte eficientă  de administrare sistemică a ozonului. Ea constă in recoltarea de 50-150 ml (pana la 300ml) de sange venos (cu ajutorul unui kit special pt AHTM),  sange care se ozoneaza, ulterior fiind reperfuzat in vena din care a fost recoltat. In acest mod, speciile reactive ale oxigenului (ROS), generate de reacția ozonului in contact cu sângele, ajung prin circulația generală la toate țesuturile din corp generând multiple efecte terapeutice. In principal acestea sunt: îmbunătățirea circulației periferice si o mai bună oxigenare a țesuturilor, cresterea rezistentei celulare la stresul oxidativ si  optimizarea metabolismului  energetic celular, efectul antiinflamator, imunomodulator și de ameliorare a durerilor. Toate acestea conduc la concluzia că AHTM este recomandabilă atât pentru tratamentele de întreținere și anti aging, cat și ca terapie de suport pentru multiple patologii inflamatorii, degenerative, tulburări de imunitate, sindroame dureroase, precum și în patologia oncologica. Recomandarea pentru AHTM se face de către un medic specializat in ozonoterapie, care poate stabili schema de tratament in funcție de protocoalele terapeutice și de particularitățile fiecărui caz in parte.